måndag 24 november 2008

24:e november - nedräkningen har börjat! Nu börjar kvinnans vasalopp! Det är nu allt ska fixas, behöver inte gå in djupare på det, ack så roligt, men å så lite tid att göra det på. Själv längtar jag efter både lördag och söndag, eller ja, fredagen också. Först ska jag, mamma och Thilda klippa oss (snacka om generationsklipp!) och sedan kommer min syster med familj hem. På lördag är det julmarknad i Leksand (där vi bara ska roa oss alltså) och sedan ska vi se om vi hinner åka och hämta nya ljusstakarna och på söndagen är det Säters julmarknad där jag och Emelie (och hennes mamma, inte att förglömma) ska vara med. Ska bli så roligt! Hoppas dock att alla hinner bli friska, idag har vi varit till en läkare med Pip, möjlig öroninflammation men han var inte så samarbetsvillig när doktorn ville kika (hjälp vad bebisar kan vara starka!!) så det gick inte att avgöra. Sedan skulle Thilda göra pepparkakshus med farmor men då tröt krafterna och det visade sig att lillskruttan hade feber, så det var bara att åka hem och bädda ner i sängen. Själv känner jag mig lite mosig efter alla turer, men är rätt nöjd med livet ändå :-) Bild lånad från mimmi-magnolia.blogspot.com Jag har köpt en adventspresent till Thilda, en bok om Mössens jul. Bestämde mig för att det är mer praktiskt än 24 småpresenter som jag kommer trampa på och svära över. Inte ens nödvändigt att köpa presenter redan i advent till de små, men jag tycker det är lite kul och hon älskar att sjunga "Hejsan hoppsan fallefallera" (det låter så gulligt) så jag tyckte att hela boken bara skrek Thilda när jag såg den. Vad Philip ska få är inte riktigt klart än, men jag har några småsaker på lut. Badrumsrapport: Nya taket är uppe (bilder kommer) och allt är maskerat. I morgon är det dags för första strykningen. Så skoj! Nu är klockan mycket igen...och med lilleman så vet man ju aldrig hur mycket man får sova. Inatt har varit riktigt hyfsad vilket innebär att kommande natt borde vara katastrof. Det brukar vara så. Kram på er alla!

2 kommentarer:

Kellis sa...

Äntligen är det VÅR tid som kommer nu, eller hur Anna? Har fixat adventskalendern till Isaac och han tittar med stora ögon på paketen som hänger där. Ska ikväll stryka alla gardiner och dukar som ska fram, sen ska ljusstakskollen göras.
Hoppas du njuter lika mycket som jag!!

Anonym sa...

Det är alltid spännande med adventskalendrar, men iår blir det bara köpes även här! Kram anna