tisdag 11 november 2008

Lilla sjuklingen! Usch vad eländigt det var här igår! För det första så mådde jag själv inte så bra, trodde möjligen att jag fått i mig gluten eftersom det var samma symtom, samt att jag frös nåt kopiöst och låg nedbäddad hela eftermiddagen. T var pigg som en lärka och tittade till mig med jämna mellanrum -"mår du bättre mamma?" Men så vid kvällsmaten hände något och hon började vrida sig och gnöla lite. Trodde möjligen att det var den ständiga eftermiddagströttheten som infinner sig vid femsnåret, men så var det alltså inte, för vips så kräktes hon ner både sig själv och mig. Den lilla stackaren hade somnat dessutom - vilket uppvaknande! Det var bara (känsliga läsare kan sluta läsa här) att plocka ananas och korvbitar, typ. Hon och jag hoppade in i duschen, och då tog varmvattnet av nån anledning slut så hon satt där och hackade tänder och kräktes om vartannat. Och det fortsatte så hela natten. Till slut gick det inte att gå upp och duscha henne längre utan vi fick torka av det värsta och smörja med lite alkogel. Minsta klunk med vatten kom upp. Rys! Hur som helst, när det var som värst så lovade jag henne en överraskning så fort hon kände sig lite bättre (trist om hon skulle kräkas ner sin present på en gång) så i morse efter badet väntade en liten paketjakt! Jag är själv uppvuxen med små överraskningar när man är hemma och är sjuk och tyckte att det var så mysigt, så det vill jag att mina barn också ska uppleva. Det behöver inte vara något stort, lite glass och en tidning, men man förtjänar liksom lite guldkant när man mår pyton. Det gör att man glömmer det tråkiga i alla fall en stund tycker jag.
Vad är det här för konstigt snöre??
Mamma har inte snålat på resurserna! Ååå, är det Fifi som ringer till mig? Nu mår hon tack och lov bättre och jag är snart ikapp med både städning och tvätt. Men jisses vad mycket det blir, helt sjukt, hur klarar man sig om man bor i lägenhet och inte har egen tvättstuga?? Mina tvättbackar är alltså fortfarande helt smockfulla och ändå har jag tvättat hela dygnet, har varit uppe och kört maskiner inatt. Nu väntar jag bara på att dagens sista lass i torktumlaren ska bli färdigt så jag kan bädda färdigt Philips säng! Kramkram!

Inga kommentarer: