torsdag 31 maj 2012

Ny bänkskiva på gång!

Igår var hela bottenvåningen upp och nervänd, bänkskivan låg i vardagsrummet och spishällen på kökssoffan (som ju är superful och naken efter helgens hundmissöde) och köksbordet belamrat av diverse pryttlar.

Men vill man ha det fint i slutänden får man vara beredd på lite röra såklart och den var ju faktiskt ganska snabbt övergående så den här gången var det helt ok. Ibland ångrar jag min nästan halvvägs in i ett projekt och känner bara "brrrr vad det blir rörigt i hela huset! varför gör vi det här???" (och efteråt kommer jag förstås ihåg anledningen och tycker att det är värt det hundra gånger om!)

Hur som helst, igår när jag var för att köpa nytt tyg till kökssoffan så låg det ett gäng stenhjärtan för 10 kr framme vid kassan. Jag köpte ett i marmor, som en liten påminnelse för att vi är på gång! Ibland känns väntan låååång när man velat lite fram och tillbaka och provat betong en liten vända också vilket ju försenade processen ytterligare förstås. Men nu så. Åååå vad jag längtar!! Hoppas nu bara att det blir bra!!!!

Vad har ni för projekt därhemma nu till sommaren?



Pussåkramheladan!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Vilket sött hjärta!!! ska bli så spännande att de resultatet i köket sen:))
Festligt att våra töser ska ha samma klänning, tyckte den var ursöt!!
Ja, här är ju projekt till tusen liksom. Bygga glasveranda, byta fönster, tilläggsisolera och brädklä huset och sist men inte minst måla huset! Och nä, vi gör inte allt det själva, det hade vi aldrig hunnit. Måla ska vi göra själva, övrigt tar vi in hantverkare på och sambon hjälper till.
Åh, imorgon är vi lediga, sååå skönt och sommarlovet närmar sig:))))

Kram kram Anna