tisdag 29 maj 2012

Nya vinklar


Idag, mitt under ett telefonsamtal, slog det mig att jag aldrig fotat ut genom vardagsrumsfönstret innan. Är som ni förstått lite förtjust i grannens äppelträd, kanske för att vi inte har ett enda eget fruktträd på tomten. Vi har haft, men de har blivit mellanmål för rådjur, fått svamp och dött av olika anledningar. Så man får väl låna lite utsikt då! Såhär ser det ut genom vårt vardagsrumsfönster! 
(bilden ovan)

Idag känner jag mig lite nere, min stortjej har fått scharlakansfeber och äter penicillin sedan flera dagar. Igår var hon mycket piggare och helt feberfri, sådär så man slappnar av och känner PUH, då var det värsta över! Men nejdå, sen vaknar hon imorse med 40 graders feber och känner sig yr. Fortsätter det såhär vill jag att någon mer doktor tittar på henne och tar lite prover, för såhär ska det väl inte vara? Sjukvårdsupplysningen trodde på virus och bakterier, och så kan det säkert vara, men det kändes så dystert när hon började bli bättre och var pigg och uppe hela dagen igår och så är hon sängliggandes och sover nästan hela dagen idag?

Nej, det här duger inte! Sovdax! Imorgon kommer bänkskivekillen också, hurra! *fokusera på något positivt* Och så funderar jag på att ringa och tacka ja till badrumsofferten så det blir av någon gång, det vi vill göra. Pussåkramheladan!














Provar att länka till Inredningsbloggar där jag listat min blogg!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ja hu, det är ju sååå jobbigt när ens barn är sjuka. Hoppas verkligen hom mått bättre idag! Scharlakansfeber har inte jag haft och inte min dotter heller än så länge.. Blev man inte vaccinerad mot det förut? Eller så minns jag fel.
Som alltid ljuvliga bilder Anna!!
Låter spännande med badrummet:))
Kram Anna