onsdag 14 januari 2009

Rosa, rosa eller rosa? Igår gjorde jag slag i saken och provmålade några rutor på Thildas vägg. Gissa om M såg glad ut när han kom hem och insåg att det inte finns någon återvändo? :-) Hur som helst så ser man inte färgerna så bra på bilden, hopplöst ljus, men det står mellan den översta och den i mitten. Det jag är rädd för med den översta är att den upplevs för kall, och med den i mitten att den är för mörk. Den nedersta är både för mörk och för mycket åt lila så den blir det i alla fall inte. Någon som vågar sig på en åsikt trots att det är svårt att se? Ska se om jag kan lyckas ta en bild i dagsljus, men det dröjer ju några timmar... Kramkram!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Av det man kan se i detta ljus så tycker jag den mittersta! Den översta "skar" sig mot den varma gula,enligt mig då=)

Kul idé för övrigt! Kram Maria

Anonym sa...

Jag tycker den översta är finast. jag gillar bäst när det är så ljust som möjligt :) Tycker inte alls den ser "kall" ut, dessutom så matchade den jättebra med nuvarande gardin.

Anonym sa...

Jag tycker den mittersta!
Känns varmare & så blir det iaf lite mer färg....det är ju ändå Thildas flickrum ;-)
Lycka till!
Kram!!!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Skulle nog ha tagit den översta :)

MammasRussin sa...

Hej där! Vad kul att det äntligen blir rosa i sötisens rum! Vet ju hur mkt du längtat hi hi. Ska bli jättekul att se hur detta blir!
Jag tycker det är för svårt att se nyanserna för att kunna vara ett bra smakråd.....Hoppas allt är bra med dig o de dina! KRAMIS

Lovilin sa...

Hej!

Hoppas allt är bra med er!
Ser att du är i målartagen. Gillar de båda översta men måste jag säga nån så gillar jag den översta bäst!

Kram
Linda

Hanna sa...

Hej på er! Är det kallt hos er? har ni mycket snö? Här är det -7 och har snöat kanske 3mm. Oh, så mycket eller kanske inte då. Angående färgen så tycker jag den i mitten passar bäst till hissgardinen. Du måste kolla på Panduros hemsida, där finns wall deco-artiklar. Hittade såå söta med älvor, de skulle Thilda ha. Kramis Hanna

Anonym sa...

Hej! Vad sött med ett rosa flickrum :) Jag skulle nog satsat på den översta, tror den blir mild och inte kall. Skulle vara rädd för att även den i mitten skulle upplevas lite mörk & lila när hela rummet målats. Men det blir säkert fint vilket som :) Ha det bra!