torsdag 29 januari 2009

Philips lapptäcke! Stackars P blev utan lapptäcke när mamma blev sjukskriven. Det har varit en intensiv höst och det projektet hamnade längs ner på listan. Jag påbörjade det men gjorde aldrig färdigt. Nu har jag lämnat över det till duktiga mamma som lovat att hjälpa mig. Och nyss fick jag den här bildrapporten! Gissa om jag blev glad? Tygerna är nästan lika som Thildas, och det tycker jag som vanligt är roligt. Lika men olika. I bakgrunden ser man mitt gamla rum, fast det är inte så likt sig som när jag bodde hemma. P har börjat öva sig på att gå! Han knatar för fullt med gåvagnen, släpper taget och står själv och har till och med tagit något litet steg (även om det var så litet att jag knappt vet om det räknas för andra än för mamman) Väggarna i Thildas rum är målade en gång, blir så fint, väldigt rosa ;-) Men det var ju det vi ville. Vi som älskar rosa i det här huset. Ni skulle sett T idag, hon har fått en stålmannendräkt fast för tjejer, rosa klänning med ett stort S där fram. Så himla söt! Hon har ringt alla hon känner och berättat att hon är Stål-Thilda! Godnattkramar - och en extra till E som fyller år imorgon! Hoppas du kan sova inatt trots allt :-)

1 kommentar:

Jag och prinsarna sa...

Hej!
Å va fint lapptäcket blir.
Tur att du har en så snäll och duktig mamma som ställer upp :)
Är så nyfiken på Tildas rum. Anar att det blev stor skillnad.
Ska vi ta en träff i veckan kanske?
Vore skoj att ses. Hur ser det ut för er? Är sugen både på promenad och öppna förskolan nu oxå. Kanske vi kan klämma in det me. Vad sägs?
Kram kram på er