fredag 16 januari 2009

Oväntat! Jag tror att Thilda har slutat med nappen! Hjälp, vad fort det gick! Vi har pratat om det hela dagen, och när hon fick höra om sina fina presenter som hon skulle få så ville hon lämna dem till tomten direkt. Skriver T som i Thilda och T som i Tomten på paketet. Paketet och lyktan väntar vid lekstugan. Tomten är på nappjakt! Hade tänkt åka till Tomteland (har ändå pratat om att åka dit), men det var inte öppet, så vi slog in napparna i ett paket och så fick tomten komma och hämta dem vid hennes lekstuga i stället och det gick förstås precis lika bra. Hon var med mig till leksaksaffären tidigare på dagen och fick välja ett litet set med olika instrument och en söt liten apa, och så kom jag på att vi hade ett lektält här hemma som mormor köpt för länge sedan men som vi inte satt upp. T älskar kojor, så det här blev en sorts kompromiss. Och nu har hon somnat, med bamsen under armen, precis som vanligt, men utan nappen som varit en följeslagare sedan BB. Min lilla stora tjej. Ska gå upp och krypa ner bredvid henne nu. Thilda fick en ny bikini (eller bakini som hon själv säger) igår, och den hade hon på sig hela kvällen. Nog för att jag gillar att matcha, men jag lovar att jag inte tänkte på det när jag tog kortet ;-) Kram på er!

2 kommentarer:

Kellis sa...

Vad duktig hon är!! Nappen kan ju vara riktigt svårt att sluta med, men det gick bra för Isaac också. Hoppas hon inte vill ha den alltför mycket sen så det blir tårar och så, Isaac började ju fråga efter den ngn dag senare men då fick man vara stenhård och säga nej...

Anonym sa...

Duktig tjej hon är:) Trevlig fortsättning på helgen.