fredag 24 februari 2017

Sjuårskalas!

Hej på er!

Äntligen fredag, eller vad säger ni?
Jag har haft en intensiv vecka, både bra och dålig. Ibland känns det som om jag bara springer och springer, och skjutsar, hämtar, tvättar, städar, lagar mat, handlar, skjutsar, jobbar, stressar, reder ut bråk, oroar mig över hur barnen har det i skolan, hämtar, fixar gympapåsar och matsäckar och läxor, skjutsar, skäller, får dåligt samvete över allt jag borde göra men som jag inte hinner med, kommer med nöd och näppe ihåg andra viktiga saker som sker omkring mig (tandläkartider, köpa presenter till barnens kompisar som fyller år tex) och oftast känns det som en ren tillfällighet att dagen går ihop. Lunchade ihop med en kompis igår (ett snabbt och lyckat beslut - annars kan det dröja ett år till innan man faktiskt hittar en varsin lucka där det funkar) och det var bara så skönt att få babbla av sig med en till som är likadan. Som har det likadant. Det är ju roligt också, såklart, men inte när man känner sig otillräcklig trots att man slår knut på sig själv för att få ihop dagarna.

Hur som helst. Nu har alla barnen fyllt år - och hur roligt det än är med födelsedagar och kalas - så är det skönt när det är gjort också! Och där är vi nu. Tänkte bjuda på lite kalasbilder från när lilltjejen hade sitt pyjamasparty. Skippar bilder på barnen ifall det är någon som inte vill att jag visar just deras barn på bild.



Chokladbollar med snabbpimpning i form av hjärtan. Gillart!



Strax innan hon fyllde år drog jag ihop ett gäng pompoms av tyll. De blev riktigt söta faktiskt och även stortjejen ville ha dem på sitt party!



Dukningen. Vi gjorde det enkelt för oss och bjöd på tacos. Sju rosa lyktor på bordet, förstås!



Rosa blommor, såklart! Lillasyster fyller ju år på egenpåhittade Alla blommors dag (eftersom storasyster fyller på Alla hjärtans...)



Söta popcornbägare


 
L och farmor hade bakat sjuor såklart, som vi piffat med strössel!




Jag gick all in och bakade en regnbågstårta. Fick lite hjälp med tårtbotten som ballade ur när jag skulle göra den. Tack svärmor! Hade bakat molnmaränger och köpt guldpengar. Inte säker på att någon av barnen såg vad det föreställde dock ;-) Ni som läser här vet att barnen i det här huset är vääääldigt petiga. Därför blev jag jättelycklig när jag snubblade över just den här tårtan. L älskar nämligen nonstop. Sedan gjorde jag jordgubbsgrädde (som hon också älskar) som jag använde till fyllning och så hemgjorda maränger som hon brukar tycka mycket om. Tänkte att det här KAN ju bara inte misslyckas! Tror ni att hon smakade på tårtan?? Nä. Just det.

Nu - fredagsmys!

Ha en fin kväll allihop!

Kram
a

Inga kommentarer: