måndag 27 februari 2017

Elva år

Hej alla!

Då var det sportlovsmåndag hos oss här i Dalarna. Mannen är hemma med barnen, så skönt och välbehövligt för alla med lite sovmorgon. Det har rullat på i 200 den sista tiden, så det känns skönt med lite softa dagar.

Jag ligger (som vanligt) efter med bilderna, men har i alla fall kommit en bit på väg! Så - här kommer bilderna från stortjejens elvaårsdag!

På alla hjärtans dag för elva år sedan, fick vi den allra bästa "presenten" man kan tänka sig! En frisk liten (nåja, inte så liten om man ska vara noggrann) flicka!
Jag hade hoppats och önskat att bebisen skulle födas just den dagen, var beräknad den 19/2 så chansen fanns ju förstås. Mot slutet av graviditeten konstaterades att hon var stor och låg i säte och man ville göra ett vändningsförsök. Men så blev det aldrig, och vi fick datum för inskrivning den 13/2. Först blev jag en smula besviken, så nära men ändå inte - tills jag förstod att själva snittet skulle bli av den 14:e! Hurra! Så, en liten alla hjärtans flicka blev det. Och nu har hon alltså hunnit bli elva år. 




Fina tjejen i sin favoritpresent - en kimono!



Solen strålade, precis som den dagen hon föddes. Mormor hade bakat rosa dammsugare som födelsedagsbarnet verkligen älskade när hon var mindre.



Inbjudningskort till de närmaste vännerna. Klassisk maskerad var temat, gärna med mask för ansiktet. Alla vännerna hade fixat sig så himla fint och det blev en toppenkväll att minnas!



En bild från dukningen när hon hade sin fest. Färgerna vi valt i år var rosa och silver.


Årets födelsedagsklänning. Hade först köpt den till lillasyster, men den blev så poppis så jag fick köpa en till :-) Det syns kanske lite dåligt, men urringningen bak föreställer ett hjärta.
 



Årets kalaspåsar blev så fina, höll på att glömma att fota dem men hittade en kvarglömd dagen efter och då var jag snabb att ta fram kameran. Vi hade lagt i Thildas favoritgodis, Geisha, marshmallows, en rosa klubba och rosa hallongodisar med hjärtan. Som en liten minipresent hade vi köpt glassformade pennor, jättesöta tycker jag! Det är så kul när man hittar något litet som blir pricken över i.

Nu ska jag köra igång och plantera om blommor, har skickat mannen att köpa jord. Olivträd, citronträd, pelargoner och vanliga krukväxter. Nu ska de alla få lite ny näring så de kommer igång!

Ha en fin dag!

Kram
a

Inga kommentarer: