fredag 3 februari 2017

Våfflor med hemgjord chokladsås

Hej på er!

Fredag igen, det känns bra tycker jag! Vi har haft lite otur på sistone med sjuka barn och sjuk hund, så det har varit fullt ös när man ska försöka rodda allt samtidigt. Ni vet ju hur det är förstås, ibland kör allt ihop sig bara.

Förra veckan var hela syskontrion febriga samtidigt, det är inte så vanligt annars då de snarare brukar avlösa varandra. Hur som helst, en av dagarna fick det bli lite våfflor för att pigga upp oss lite, och stortjejen önskade sig chokladsås till sina. Sagt och gjort - det är inte alls svårt att göra chokladsås själv - och OJ vad hon åt! Ni som känner mina tjejer vet att man måste lirka och truga och slå knut på sig själv för att de ska tycka att något är gott. Men det här blev en superfavorit hos henne. Toppen! Det ska jag verkligen försöka komma ihåg nästa gång jag kliar mig i huvudet och undrar vad jag ska hitta på.




Idag har jag lillasyster hemma, envisa baciller som inte vill släppa taget. Hoppas att det ger sig någon gång, för på söndag fyller hon sju år! Min lilla-stora-busiga-toppentjej!

Ha en fin dag!
Kram
a

Inga kommentarer: