tisdag 10 januari 2012

Sol ute...

...sol inne. Sol i sinne! Å vad det här härligt med lite ljus igen, håller ni med?


Nya köksgardiner har smugit sig upp. Nog för att julgardinerna var superfina, men nu kändes det rätt med något riktigt ljust. Älsklingsljusstakarna får stå kvar någon vecka till.



Ja, så var det tisdag idag då. Och vips så ringde dagis och berättade att det är ett barn som kräkts där. Jo men hejsan, så kul, undrar när det blir vår tur? Om det hade varit innan jag lämnat barnen där så hade jag försökt lösa det så att de hade fått varit hemma idag, men nu när de redan är där...ja då kan de ju lika gärna vara smittade. Så nu får de faktiskt vara kvar. Hade jag varit föräldraledig hade jag hämtat dem bums! På den tiden vände vi i dörren om vi kom dit och fick meddelande om att äckelsjukan härjade.

 

Önskar er en härlig dag! Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Så fina barnens stolar är!
Har du sytt själv eller vart har du hittat både fodral och rätt storlek på dyna?

Kram
Madeleine

Annas hjärtan sa...

Tusen tack! På den gata där jag bor låg förut en sängfabrik där man kunde beställa skumgummi, så jag ritade av dynan, beställde fyllningen och så har snälla mamsen hjälpt mig att sy i tyg från Nyblom & Kollén. De åker i tvättmaskinen rätt ofta så hade man varit smart hade man tagit vaxduk men det är ju inte så gosigt att sitta på om man råkar vara barbent någon gång. Kram på dig! ♥