lördag 7 januari 2012

Linnahs lilla rum

God morgon! Sovit rätt skapligt i natt med, det börjar bli en vana. Närå. Inatt sover jag nog dåligt igen :-) Idag kommer storyn om butiken jag skrev om nyss, som är måna om sina kunder. Nämligen Syster Lycklig! Jag beställde en sorts förvaringsväska att ha Barbiedockor i, eller kanske duplo. Tyckte på bilden att den såg rosa ut men läste att väskorna var handgjorda och att färgvariationer kunde förkomma. Hade dock inte tänkt mig knall-lila och fick genast en klump i magen när jag öppnade kartongen. Vad skulle jag göra med den där skapelsen? Ringde butiken, och där var de jättetrevliga, bara att välja en annan som skickades hem fraktfritt och skicka tillbaka den andra med vändande post. Toppen!



Kaninen är en kär gammal kompis!


Bilen (med surfbräda) och husvagnen är en julklapp som jag köpte på Kofferts utförsäljning i våras (det är en affär som jag kommer sakna, inte för att jag är i Sthlm så ofta, men ändå liksom. Den ska liksom bara finnas där jämt! Och så har hon ju öppet i Björbo ibland och även om det också är en bit att åka så lönar det sig oftast)
Det gäller att spara på godbitarna och inte frestas att ge bort dem på en gång! Fast som vanligt är det brorsan P som tycker att fordon är roligast i familjen, att jag inte lär mig!



Balettskorna köpte jag i USA, dem har jag visat tidigare. Tog lite bilder på tjejerna när de hade dem på sig och gjorde en tavla till Thilda. I bakgrunden syns vimplar som jag och E har sytt.

Här har vi förvaringslådan/huset! Jag tog bara in den tillfälligt, så hon har egentligen inte fått den än. Det ska ju vara en födelsedagspresent, så säg inget till L är ni snälla ;-)

Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Syster Lycklig sa...

Vi kan inte få nog av din mysiga blogg! Oh så mysigt det ser ut där inne i ljusrosa rummet :) Och tack så väldigt mycket för dina snälla ord! Kramar från Syster Lycklig

Annas hjärtan sa...

Tusen tack, vad gulliga ni är! Kram från Anna (och Linnah ;-))