fredag 11 februari 2011

Nya sängbord Ibland ska man ha tur i oturen! Jag har gillat Kallholmens möbler i minst tio år. Minns fortfarande första gången jag såg en byrå därifrån, det var kärlek vid första ögonkastet. Då bodde vi fortfarande i lägenhet i stan, minns att jag måttade och skissade var den skulle passa, men i slutändan kostade den för mycket. Så jag gjorde en ritning och tänkte att jag och M skulle bygga en, men det blev aldrig av. Nu har jag fyndat en på blocket, och efter tio sorger och elva bedrövelser så är den nu vår, byrån. Den var transportskadad när den kom och vi fick hålla på och bråka med Bussgods, men slutligen fick vi köpa den för en liten summa och sedan har vi hjälpts åt att laga den och nu är den precis som ny! Summan av kardemumman var att den blev ett riktigt fynd, även om det var mycket jobb med den. Nu står den i garaget och längtar in i vårt sovrum, men just nu finns ingen plats då vi har både spjälsäng och växasäng där inne. Men det ska bli ändring på det! Sedan hade jag turen att hitta en inredningsaffär som slagit igen som ville bli av med lite Kallholmenmöbler billigt. Där hittade vi ett sängbord som fick flytta hem till oss. Är så himla nöjd! Och på en annan affär med rea hittade jag ett likadant, hur stora är oddsen? Sängskåpen är av precis samma stuk som byrån, serien heter Herrgården. Så det kommer bli finfint ihop! Översta lådan är av glas, så där har vi satt för ett litet tunt tygstycke. Inte så kul att se handcreme och nässpraysförpackningar kanske. Pärllist och pärlspont. Me like! Nu längtar jag efter att fräscha upp rent allmänt där inne, tapeten sjunger på sista versen och har en stor ful fettfläck där herr hund brukade ligga. Men det blir inte just nu i alla fall. För nu stundar födelsedagskalas igen. Imorgon är det prinsesskalas med discoinslag hemma hos oss. Blir nog najs! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: