lördag 11 september 2010

En mammas skatter... ...måste förvaras på ett värdigt sätt! Jag får nya pärlhalsband och små prydnadssaker av barnen varje vecka, riktiga små skatter! Någonstans måste man ju förvara dem, och sen vill jag kunna hålla isär dem också, veta vem som gjort vad. Det är ju en hel del tid och möda nedlagt på alla presenter! Så därför har jag köpt varsin låda där jag ska förvara dem.
Tyvärr så fanns bara en rosa, så jag kunde inte köpa någon att förvara Linnahs små skatter i, men jag har beställt en så det kommer och hon är inte så produktiv på den fronten ännu :-) Har bytt tyg inuti skåpet också, så nu är det rosarandigt Himlatyg. Det här skåpet är egentligen två cdställ med en vitrinlucka på. Inte så märkvärdigt, men praktiskt! Just nu har jag en hel del pyssel i det, men på sikt tror jag att jag ska flytta dit lite filmer till barnen eftersom det står i allrummet där uppe. Bytte handtag också till den här prickiga godingen från IB Laursen. Linnah ska få liknande fast från Åhléns på sänglådorna och bokhyllan i hennes rum. Idag har jag och T varit på Familjelek (fd Hoppis och Skuttis) på Friskis. Jättemysigt! Hennes bästa kompis går där, så de tog varandra i handen och hoppade och skuttade som aldrig förr, och även vi mammor (och pappor) fick göra indianskutt och plocka äpplen. Mycket trevligare än balettleken och dansleken där hon hade klump i magen över att jag inte fick vara med. Pussåkramheladan! Ps. Jenny - ljuslyktorna köpte jag på Blomsterriket på Kupolen förra hösten. Tror att de kommer från Miljögården. Har även glömt svara på en fråga om barnens däckstolar, de kommer från Jula. Ds

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tack så mycket =)
De var superfina, men då blir det nog lite svårt atthitta såna här =)

Anonym sa...

Hej

Jag hamnade på din blogg genom Styleroom... är inredningsintresserad, precis som du. Blev så förvånad när jag läste om din Linnah... jag har en liten Tilde som föddes i juni... hon har problem med maten, hon har haft sond och hon har kräkts jättemycket, det har dock gått över nu. Hon äter Nutramigen och hon har genomgått en mångd undersökningar, utltraljud och röntgen av magen... nu har de kommit fram vad hennes matsvårigheter kommer ifrån och det känns skönt, även om diagnosen i sig inte är så rolig. Vad jag vill säga är att det var skönt att få läsa att någon mer har "fått hålla på" på liknande sätt med sin bebis... även om jag inte känner dig så kändes jag mig i alla fall inte ensam om att ha det så här... hoppas att det har löst sig/kommer att lösa sig för din Linnah.

Med vänliga hälsningar Anna i Härryda.

Annas hjärtan sa...

Det var så lite så! Aj då, bor du inte häromkring? Kolla med Miljögården som sagt. Tror att de kommer därifrån.