måndag 15 december 2008

Bräda God morgon! Här har vi haft en pratig natt, Thilda har pratat om allt från att hon vill titta på Ture Sventon (ja, det är sant! Det är nog bara hon, jag och Kellis som gillar den där gamla julkalendern) till mammas favorituttryck "Aj lav jo" som helt otippat dök upp. Nu är hon på dagis, ska börja gå även på måndagar för att se om hon kommer in i gruppen bättre, just nu uttrycker hon mycket missnöje över att gå dit nämligen. Och när hon kommer dit och favoritkompisen leker med någon annan, ja då blir det tårar. Den där berömda andan om att tjejer inte kan leka tre sitter tydligen i även på de små. Så vi hoppas på att vända trenden genom att göra precis tvärs emot vad man skulle vilja göra. För den lösningen, inser ju även jag, är ingen höjdare på sikt. Vi vet ju att hon har roligt och att hon trivs när hon väl är där. Ni har väl inte missat att ni kan beställa brädor från oss? Vår bräda är ganska "ruff" och lite ohyvlad. Valfri text. Nu ska jag slå in julklappar! Kramkram!

1 kommentar:

Kellis sa...

Jag vet en till! Min storasyster Pamela gillar också Ture, men annars är vi en liten skara fans... Tomas gillar den inte, däremot gillar han Pelle Svanslös, speciellt Bill och Bull!