fredag 5 augusti 2011

Hipp Hipp Hurra...
...för Linnah som fyller 1½ år idag! Fast vi har inte firat på riktigt alltså. Men jag brukar alltid komma ihåg barnens halvårsdagar för att det är så enkelt och alla fyller ungefär samtidigt.


Idag har vi målat "nästan färdigt" (ja, inte jag då, jag har haft hand om barnen) Skönt!!

Skulle ge mig iväg för att byta en kappa till Thilda och var en sån där riktigt jobbig och besvärlig kund som ville lämna tillbaka en vara och sen köpa den igen för att få ett lägre pris (Lång story, egentligen inte mitt fel och vem vill betala för mycket??) och sen skulle jag kosta på mig ett lite dyrare schampoo som jag varit sugen på ett tag. Har funderat på det och bestämde mig för att slå till, jag vet ju egentligen att det är mycket vatten i billigare sorter men har man småbarn som vips häller ut halva flaskan i badkaret "för det luktar ju så gott!" eller för att dockan måste bli ren och fin så jublar man ju inte om det är någon sort över hundralappen. However, sagt och gjort, schampoot inhandlades. Sen på väg hem skulle jag ta en sväng förbi Rusta - och hittar samma flaskor för halva priset. Suck liksom. Om jag bara väntat en kvart... Snabbt överläggande med mig själv. Orkar jag vara snål och gå tillbaka och byta? Ja, faktiskt. De pengarna kan jag göra något roligare för! Så idag har jag varit en riktig snikkärring :-)

Och så avslutar jag med att min intuition vad gällande bebisar verkar vara helfel, en pojk blidde det, stort grattis!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: