söndag 5 december 2010

3/24 Ja, man skulle kunna tro att jag inte har någon koll alls på almanackan. Här drar människan igång med vad som verkar vara ett inlägg om dagen, och så händer ingenting på bloggen på flera dagar! Men jag tycker själv att jag är ursäktad. Lille P har fått lunginflammation, och barnen går ju alltid först, eller hur? Efter ett antal långa timmar, provtagning och röntgen, på akuten i Falun i fredags konstaterades det att han har lunginflammation! Min lillkille! Så nu går det i ett, det är penicillin tre gånger om dagen, feber, hosta, you name it. Igår sov han tre timmar mitt på dagen och det tror jag gjorde honom gott, men han var ändå riktigt risig igår så jag ringde sjukvårdsupplysningen på kvällskvisten för att höra vad vi skulle göra. Borde inte febern gå ner istället för upp när man ätit penicillin ett dygn? Idag verkar han något piggare, men febern hänger i så vi ska avvakta och se. Tre dygn kunde det visst ta innan febern gav med sig så är han inte bättre imorgon åker vi in med honom. Jag kom lixom lite av mig i julandet, men här kommer i alla fall en liten uppdatering och ett par hyacinter. De står i burkar som är kvar från Linnahs trökiga nutramigenperiod, men nu har vi (mamma och jag) gjort något roligt av dem, visst blev de lite söta? Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: