måndag 11 januari 2010

Apelsinmarmelad För någon vecka sedan såg M ett program på tv där de gjorde egen apelsinmarmelad. Det såg riktigt mysigt ut och inte alls så krångligt som vi (jag) föreställt oss. Så igår gjorde han slag i saken och medan han kokade så fixade jag etiketter till burkarna. Först skrev jag texten på svenska, men eftersom min käre make är en stor älskare av Spanien så försökte vi oss till slut på en lite mer exotisk språkvariant som säkert inte är helt korrekt, men lite charmig i alla fall :-) God blev den också, marmeladen förstås! Och jag hade sån tur så jag fick äta den på nybakat bröd som mormor och Thilda sysselsatt sig med att baka under dagen.
(Där det är en svart linje står egentligen vårt efternamn) Idag var det vardag igen. Jag vaknade halv sex av tassande från Philips fötter, gissningsvis hade han vaknat när M gick ut med vovven och tyckte väl att det var tomt och kallt på den sänghalvan så han kröp ner bredvid mig, tufflade lite i mitt hår och somnade om. Gosgubben! Nu är de på dagis båda busungarna. Känns tomt och konstigt här hemma, men snart är man inne i lunken igen. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: