söndag 29 november 2009

Första advent! Kikar in och önskar trevlig första advent! Här fick jag och pojkarna "fira" själva imorse för Thilda har sovit hos mormor och morfar inatt. Kusinerna har varit här i helgen och det är förstås väldigt kul. Thilda och yngsta kusinen Fanny sov tillsammans med mormor. Eller sov och sov. Kring midnatt väckte de henne och anklagade henne för att snarka och störa filmen de tittade på (!!) och somnade sedan strax före ett. Thilda sa en så rolig sak till mig i fredags kväll när klockan var kanske tio. "Mamma, det är så himla konstigt, men jag känner mig trött! Jag fattar inte varför!!" Snacka om att vara nattuggla! Vi har varit ganska sparsamma med adventspynt i år, lite olikt mig, men här hänger i alla fall Thildas söta klänning som dekoration. I vanliga fall hänger en likadan fast rosa, men nu fick den flytta lite på sig till förmån för en lite mer julig färg. Skåpet har jag säkert visat förut, det är min morfar som gjort det. Han dog innan jag föddes, så det är lite skoj att ha något som minne av honom ändå. Nu tjänstgör det som pysselskåp, det rymmer alla barnens pussel och målarfärger osv. Toppen! Jag måste ha bra pli på min karl, för nu lägger han latex för fullt ute i nya hallen och ska sedan maskera. I morgon kommer snälla svärfar och målar! Yippee! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: