onsdag 19 december 2007

Sidan kan inte hittas?

Hej!

Både idag och igår har bloggen krånglat för mig. Har ingen aning om varför, nåt måste vara fel. Men nu kom jag in genom att gå in på blogger.com, och då hamnade jag här automagiskt. Så jag chansar och skriver lite.

Igår gav jag mig ut på mitt första riktiga äventyr med bilen. Efter sångstunden skulle jag våga mig på ett besök på nyöppnade butiken Lavendel och romantik (heter den så, tro? Är faktiskt inte helt säker) http://majsanshabbychic.blogspot.com/ och hade läst någonstans att det skulle vara sånt fantastiskt läge för butiken, man kan parkera alldeles utanför (på Sveatorget för dem av er som känner till stan) - så jag tänkte chansa och se om det fanns någon parkering utanför - skulle det mot förmodan vara fullt kunde jag lätt ta mig till en annan parkering. Det var bara det att gatan var enkelriktad och avstängd rakt fram med en stor maskin som jag trodde var fastskruvad i gatan (den hade konstiga spindelben som liksom satt fast i asfalten) Gulp! In på torget för att försöka backa tillbaka (när jag insåg att vägen rakt fram var omöjlig) bland stolpar och containrar. Med en stor och mycket ovan bil. Till slut hamnade jag i ett sånt läge att jag kunde klassa det som en hyfsad parkering, tog Thilda med mig och gick in i butiken. Då flyttar maskinskrället utanför på sig - så jag tog T under armen och rusade ut för att hinna köra iväg innan maskinen kom tillbaka. Tror ni jag hann? Nä. Givetvis inte. Men då visste jag ju åtminstone att maskinen var mobil, så då bestämde jag mig för att sitta och vänta. Så det gjorde vi, ett bra tag. Gubben som körde maskinen försökte gestikulera åt mig att köra in på torget, men jag fattar liksom inte poängen med det - torget är liksom gjort för att man inte ska kunna köra bil där (annars skulle säkert stans alla raggare sladda runt kring bion på kvällarna) och även om jag kunnat vända - gatan var ju enkelriktad! Det är möjligt att han visste nåt som inte jag visste, typ att det gick att köra där ändå nu när de håller på att göra om, men jag hade redan provat att backa inne på torget med hjärtat i halsgropen och var inte ett dugg sugen på att göra om det. Men jag klarade det! En erfarenhet rikare!

Sedan var det pannkakslunch med "gläddlä" som Thilda säger och hemkokt hallonsylt hos mor och far. Mums!

Måste bara berätta vad min gulliga man gjorde igår. Hans syster har tydligen en kompis vars mamma för tillfället bor på ett hotell i stan. Och den stackars kvinnan åkte på magsjuka - och hotellpersonalen vägrade komma upp och ge henne mat (man får ju förstå dem på sätt och vis, det är ju snart jul och ingen vill bli sjuk, men man kan ju springa upp med lite käk, knacka på dörren och sen pipa iväg) - vad skulle hon göra? Magsjuk i en okänd stad. Så M's syster ringde M och bad honom åka och handla en kasse nödproviant, så det gjorde han, gissa om hon blev lycklig när han knackade på? Och jag blev varm i hjärtat! Man ska göra mot andra som man vill att andra gör mot en själv, eller hur är det man brukar säga? Guldstjärna i himlen, Mathias!

Sedan åkte vi för att handla julklappar med inställningen "vi åker inte hem förrän vi är klara". Nu blev det inte riktigt så, vi kunde inte bestämma oss om en present till Thilda (som vi nu har bestämt oss för att köpa) och en grej vi skulle ha var slut samt att vi glömde bort en familj som vi brukar köpa till. Men det är i alla fall överskådligt.

Här kommer en bild på lampan jag köpte. Vad tycks?



Nu ska jag slipa skyltarna jag håller på att fixa med, och sen hoppas jag på att kunna slå in några julklappar. Kanske också röja lite i tvättstugan. Får väl se hur mycket jag hinner :-)

Kram på er!

Inga kommentarer: