söndag 23 december 2007

Idag är det dan före dan!

Tänk vad tiden har gått fort ändå! För ett år sedan hade vi fullt upp här hemma med julförberedelser. Då såg det lite annorlunda ut, mörkblå skinnsoffa bland annat. Är så glad att vi bytte till en vit! Och för ett år sedan var ju Thilda jätteliten! Vad hon har vuxit på det här året! Om allt går bra har vi en liten igen nästa jul. Fast vid juletid nästa år är ju den knatten nästan ett helt år. Behöver förhoppningsvis bara vänta till februari. Vi diskuterade namn idag när vi var ute och gick. Lutar åt Filip eller Philip. Fast M tror att det blir en Engla Linna Maria ändå. Vi får väl se!

Ska strax köra igång med lite hundfrisering så ska M få bada honom när jag och Thilda sover.



Köpte lite röda tulpaner på Ica, himmel så mysigt! Videkissarna kommer från en annan bukett som gjort sitt.





Fick en så söt burk med hembakade pepparkakor av mamma igår. Ser ni att det står Tilda på den?



Min söta och användbara kökspall får visa upp sig på kort!



Ikväll tror jag att det provsmakas julskinka lite varstans i stugorna. Själv så föredrar jag grisar från Maileg, har på känn att den skinkan är rätt torr ändå :-D



Dessa blomkrukor har jag haft många år, men färgen har varit sunkigt gulvit fram tills nu. Blir förstås roligare med lite innehåll när jag får tag på något lämpligt! Murgröna?



Flyttade på skylten från Mig & Alice.



Snälla Magnus har ordnat fram en griffeltavelpenna åt mig. Otroligt mycket lättare att texta fint nu! Tack!





Fjärde advent idag!



Den här ska antagligen sättas upp i köket när väggarna är målade och panelen är på plats.



Barnen har fått ett nytt blickfång i vår hall, tåget går till Nordpolen. T är mycket fascinerad!

När vi var ute och gick idag så berättade M om en bekant via jobbet som ska fira jul helt ensam, och M tyckte så synd om honom att han nästan ville åka dit och hälsa på. Ensam på självaste julfton! Jag blev som vanligt varm i hjärtat, min man är verkligen den bästa! Tänk om fler vore som han?

Kram på er alla!

Inga kommentarer: