måndag 20 januari 2014

F'låt...!

Satt uppe igår kväll och funderade över ett mail jag fått angående en bokhylla vi har till försäljning på blocket. En dam hör av sig och vill köpa. Jag svarar. Dagarna går, får sedan ett halvsurt mail -"var tog du vägen?" Jag förstår ingenting, hade ju svarat. När jag sitter och klurar ser jag i förhandsgranskningen en text jag inte tidigare sett där hon berättar att hon fått ett rum ledigt när barnen flyttat ut och att hon behöver hyllan där inne.

Visar min man, som river sig i huvudet, han förstår inte heller hur det hänger ihop. Klurar tillsammans en stund. Tittar slutligen bland skräpposten. DÄR finns hur mycket som helst! 300 mail av blandad karaktär. Allt från klassisk skräppost med stavfel och löften om tusentals dollar - till viktiga mail! Bland annat alla kommentarer till bloggen - de senaste 30 dagarna, de som är äldre har raderats automatiskt. Så - ni som brukar kommentera och undrar varför jag inte svarat på frågor - jag har helt enkelt inte fått dem!




Kände mig ungefär såhär munter när jag upptäckte det. Nu minns jag inte alla frågor, men försöker svara på ett par av dem här, och de jag missar får ni gärna skicka igen!

Krukorna med kryss som vi har på framsidan har ett par år på nacken och kommer från Plantagen.

Linnahs ljusrosa, stora rosett köpte jag i USA, minns ej var. Liknande tror jag finns hos Livly?

"Omslagen" till barnens fotoalbum är sydda av tyg och sitter inte fast med spraylim utan det är sytt som en liten ficka där vi trätt i själva albumet.


Badrumsmöblerna kommer från IKEA, har bara bytt beslag på dem, annars är det standard rakt igenom.

Och som sagt -fråga igen om jag glömt något! Tack för alla rara och gulliga kommentarer, hälsningar och annat. Kram på er, alla och en var!


a


Inga kommentarer: