lördag 15 maj 2010

Uterumsdrömmar Vi har ägnat några dagar åt att spåna och spana fram och tillbaka. Igår tog vi bilen och åkte runt i flera timmar (befriande att komma ut från huset som varit vårt fängelse den senaste tiden!) Det här med uterum är något vi funderat på till och från i flera år men vi har inte ens kommit fram till var vi i så fall ska ha den. Vår framsida vetter mot söder, och även om det är ljust och trevligt så blir det ju bastuhett på sommaren. Nu har vi i alla fall kommit fram till att baksidan måste vara bäst. Den har morgonsol och kvällssol. Nu ikväll när vi kollade så var det soligt och fint en stund efter åtta och det tycker jag känns helt ok. Kanske att det inte vore så dumt ändå? Nu kommer vi till frågan om utformning. Jag vill att den ska kännas lite personlig och rolig, inte bara stora glaspartier. Den måste passa ihop med huset något så när. Först hade vi tänkt ha panel nedtill och glasrutor upptill, men vi vet inte, kanske känns det som att ha en utbyggnad, ett extra vardagsrum eller vad jag ska säga. Har inte bestämt riktigt än. Vi gillar utformningen av vår förstukvist med kryss-spröjsar, kanske blir det något i den stilen? Någon som har en bra bild?
Vi gillar den här stilen! Tänk bort de fula benjaminfikusarna och innanmätet. Kanske rött plåttak istället eftersom vårt hus har rött tak. M är inne på plasttak för att få in så mycket ljus som möjligt, och även om jag köper resonemanget så gillar jag som sagt plåt...eller... ...såhär! Och då menar jag inte med soffan och kristallkronan alltså, utan taket. Säkert inte ett dugg praktiskt, men ack så charmigt! M fick akut hjärtsnörp när jag föreslog det och försöker prata bort det så fort jag för det på tal. Well, vi får väl se. Den här diskussionen har bara börjat!
Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: