torsdag 3 december 2009

3/24 - Last christmas... ...så såg årets julkort ut såhär. Då var allting annorlunda. Philip kunde inte gå, och klassades fortfarande något så när som bebis. Nu har vi en till på gång, en som vi inte känner än! Det ska bli så spännande! Undrar vad man ska hitta på för julkortsmotiv i år då? Det här med kollage var himla smidigt, jag har försökt att fota alla samtidigt och det är minsann inte lätt! Det kanske får bli en favorit i repris i år, fast med nya kort, även om det är lite trist med samma upplägg.
Idag har jag varit överallt och ingenstans känns det som. Var till sjukhuset, blev stucken av snälla svärmor som vet att jag är svårstucken och tycker det är obehagligt så hon gör det bästa av saken, pratade om handen, kastade mig till Emelie, sydde 10 minuter sen fick maskinen ett bryt och däckade ihop fullständigt, hämtade Fian på dagis, lunchade hos mamma och pappa, sydde som en gnu, handlade sybehör, hämtade M, körde till frissan, Philips vällingflaska läckte i burkfacket mellan våra säten så vips hade vi marinerat småpengar, Thildas halsband mm i 2 cm kletig välling, pojkarna klippte sig - den yngre av dem ylade som en varg hela tiden, åkte hem och upptäckte att underbara mamma och pappa gjort våfflor, kastade i oss dem och sedan har jag varit och handlat julklappar med svärmor :-) En effektiv dag med andra ord! Nu är det dags att sova, känner att ryggen gör sig påmind och vill sträcka ut sig lite. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: