söndag 16 augusti 2009

Ett himla firande... ...har det blivit nu :-) I fredags var det ju Thildas (mycket viktiga) 3½-års dag och igår fyllde jag hela 29 jordsnurr, och till veckan blir ju Philip 1½ också. Blev ordentligt uppvaktad med frukost på sängen, sång, blommor, paket och hissad flagga. Sedan var det flera kompisar som kom förbi under dagen, jättekul! Mot kvällen så var det dags för grillning hos mamma och pappa tillsammans med svärföräldrarna och min syster och hennes familj (med lilla valpen Molly) - så himla trevligt! Alla nära och kära samtidigt! Bland annat så fick jag denna sköning i present. Den är inte beställd ännu, så bilden är lånad från Ljusterö grindar. Har länge längtat efter att få upp ett stopp mellan vårt hus och garageinfarten, framför allt för att lilla Philip inte ska kunna fortsätta med sin lilla ovana att lägga sig bakom bilen (!!!) och för att inga barn ska få för sig att leka på vägen i ett obevakat ögonblick. Bilarna här ute kör som galningar ibland. Fick även en jättegod parfym som Thilda valt ut (min lilla parfymexpert) och ett jättefint halsband som syster yster köpt på Mallis. Tack alla! I morgon börjar verkligheten igen, dags för att inviga Philip i dagisvärlden. Är det verkligen sant??? Först och främst är jag orolig för hur han ska hålla sig vaken, han har liksom sin sovstund på förmiddagen och det är ju då han ska vara där. Nu under inskolningen går det säkert bra, men sen...? Jaja, han vänjer sig! Kram på er och tack för att så många kom ihåg mig igår!

2 kommentarer:

MammasRussin sa...

Låter som en alldeles, alldeles underbar födelsedag! Alla nära och kära och så fina presenter!
Åhhhh är det dagisdax?!! Spännande! Hoppas det går bra för Lilleman och att det är så bra det går med storasyrrans arm!

Lantliga drömmar sa...

Grattis i efterskott! vilken fin grind du ska få =)Nilla