lördag 7 mars 2009

The tvättstuga of my life! Jag erkänner! Jag är en bildtjuv! Och jag minns inte var jag lånade den någonstans. Så - förlåt! Jag drömmer om en ny tvättstuga, kanske i ett nytt hus till och med. Missförstå mig rätt, vi älskar vårt hus. Men sedan vi byggde för åtta år sedan har livet ändrats ganska ordentligt. Då var vi två vuxna och en katt. Nu är vi två vuxna, två barn och en hund. En stor jycke dessutom som drar in mycket smuts när årstiden är sådan. Jag längtar efter en stor och rymlig hall där barnen kan ha varsin garderob, klädkammare där man kan förvara alla fulsaker, möjligen ett lekrum så man skulle slippa trampa på pussel och duplo, ett kök med vedspis, och jag drömmer om sjöutsikt. Kanske, någon gång. Tills dess så bor vi toppenbra där vi gör, förstås, nära stan men ändå lantligt. Nära till mor och farföräldrar (räddningen, ibland) och ett bra dagis. Inatt blev vi väckta tre gånger innan klockan slagit tolv, ena gången av ett hiskeligt fyrverkeri. Tack och lov att vovven inte var ensam hemma säger jag bara. Sedan har P haft feber, hosta och varit väldigt ledsen. Så vi är rätt mosiga idag. Jag och T ska åka till Barnens hus och kolla in Barbies 50-års fest, har på känn att den kommer vara rätt liten och misslyckad, men det kan vara kul att komma ut en stund. Kanske kommer hon ihåg det när Barbie fyller 100 kanske, att hon var på Barbies kalas när hon var liten flicka. Vem vet? Kramkram!

Inga kommentarer: