måndag 6 november 2017

H O L I D A Y

Hola!

Nu har det varit tyst här inne ett tag, och det beror på att vi har laddat batterierna i solen! Gud så skönt att komma bort en vecka i oktober/november när det är sådär ruggigt och mörkt hemma.
Bästa, bästa!! Fast man vet precis hur det är här hemma, så blir det ändå en överraskning när man landar tycker jag. Man vänjer sig fort vid ljuset när man är bortrest. Och värmen förstås.

M fick både lung och öroninflammation och fick uppsöka svensk vårdcentral på plats (så smidigt att det finns!!) och det var ju verkligen B, men förutom det hade vi en toppenvecka! Mina föräldrar var också med och det var verkligen härligt för dem med lite semester efter ett mycket jobbigt år.




Barnen fick dela på en luftmadrass, först var jag orolig över att det bara skulle bli bråk, men det gick ändå ganska bra. Och jag är så glad att L kunde både bada och simma, inte så självklart när man brutit armen för några veckor sedan. Men gipset är alltså borta och spiken ska opereras bort under nästa år.



T stajlar hela tiden, överallt. 

Skulle jag säkert också göra om jag bara kunde, hahaha.

 Fina stortjejen!


Bananas bananas!


Så mycket fina blommor överallt


Som sagt var.


De blev dock snabbt lite hängiga i solen.


Här kunde man sätta sig och ta en drink. Inte så dumt!


Vi hann med en snabbvisit i Maspalomasöknen. Mycket uppskattat!


Som en sjöjungfru är hon, min T.


Hon har börjat på gymnastik och tycker det är så roligt. Och hon tog alla chanser att öva!


Några dopp i poolen fick det bli.


Underbart!




Hotellet var jättefint och en orgie i marmor för oss som gillar det..!



P var lika mycket under som över vattenytan.


 Palmer. Så fantastiskt mycket trevligare än granar. Eller känner man bara så för att gräset är grönare..?


Varm sand. Som terapi för en svensk i november.


Önskar alla en fin dag!


Kram
a


Inga kommentarer: