måndag 24 juli 2017

I trädgården just nu

Hej!

Vilken glad överraskning att det var toppenväder ute idag! Igår tycker jag att det var kallt och ruggigt hela dagen, så när vi skulle iväg till golfbanan i morse (och där blåser det A L L T I D) så fick det bli jeans och långärmat,
något som visade sig vara helt fel beslut.
Hur som helst, det var förstås ingen fara, utan vi åkte hem och plockade fram vattenspridaren till barnens glädje!





Man känner sig lite som pojken med guldbyxorna när man hämtar nya ägg flera gånger om dagen. Tack fina fina hönor!



Jag grävde ner tre metallringar runt mina buskar tidigare idag. Rätt mycket jobb, skönt att det är gjort :-)
Har köpt en så vacker syrén med rosa blommor, en rosa paradisbuske och så har jag tagit skott från mina föräldrars schersmin - hoppas att den tar sig och trivs hos oss, egentligen är det ju galet att man inte tar mer skott av varandra! Växter är ju som bekant dyrt, och det är inte alltid man får den kvalitet man tror att man betalar för. Skulle gärna visa er planteringarna, men de är så futtiga så de gör sig inte på bild förrän tidigast nästa år.

Annars då? Jo, vi bygger vidare på hönshuset. Nu är två öppningar gjorda - solsidan och skuggsidan. Det gjorde liiiite ont att såga i friggeboden, det blir ett hönshus deluxe om man säger så... Men, det blir praktiskt och lättskött för oss och det är ju värt en hel del det också. Hönorna är ute hela dagarna nu när vi pysslar. De käkar vinbär, sandbadar, äter upp mina nyplanterade smultron osv.
Att vara trädgårdshöna verkar inte alls dumt faktiskt :-)

Ha en fin kväll!

Kram
a

Inga kommentarer: