fredag 9 juni 2017

På rymmen

Hej på er!

Jag skulle ju ha kikat in till er igår och lagt upp bilder på senaste dagarnas projekt. Så blev dock inte fallet då det har regnat ganska friskt här. Det i kombination med att nyplanterat sällan är speciellt vackert gör att jag väntar lite :-)

Passar istället på att berätta om när jag igår skulle gå ut och plantera i trädgården. Det hade som sagt regnat ganska mycket och de här små lortgrisarna har ju fjädrar ända ner på fötterna. Tänkte att det kunde vara trevligt för dem att få komma ut i friskt grönt gräs en stund. Sagt och gjort. Jättemysigt! Jag planterade och de höll sig så snällt i närheten. Vände bort blicken en sekund och upptäckte att de hade klivit under staketet och befann sig på grannens tomt. Mjahapp! Kilade in, snabbt som 17, tog en macka i farten för att locka hem dem igen. Tror ni att de var intresserade? Inte ett smack! Fick ropa på tjejerna
 som tog med sig en burk majs, det gillade de bättre, och gick med på att gå hemåt igen. I brådskan lämnades grinden öppen, och vips så hade vi en hund mitt i alltihop!
Men slutet gott allting gott, T fick tag i honom och fick in honom på rätt sida av staketet. Pjuh!



Här har vi nästan hela ligan! Älskar hur solen reflekteras i fjädrarna. Har ni sett deras pionrumpor?
Nu ska jag packa lite, för i morgon ska min storasyster gifta sig!! Jätteroligt!

Kram!

a

Inga kommentarer: