fredag 23 juni 2017

M I D S O M M A R

H E J  H Ä R L I G A  M I D S O M M A R T I D !

Hur har ni det idag? Här började vi med en blygsam sovmorgon, frukost, hårfix och blomsterplockning. Efter det åt vi midsommarmat hos mina föräldrar, åkte till traditionsenligt firande vid Gammelgården och sedan hem till oss för fika och för att hälsa på hönorna.




'Som en fjäril på en sommaräng' hette en sång jag tyckte om när jag var liten. Har ni hört den? Vet inte vem som sjöng. Kom att tänka på den idag.



Våra föräldrar har idag fått en varsin kartong med små ägg från oss. Stämpeln har jag beställt på nätet, den var jag och hämtade på förmiddagen. Ibland ska man ha tur! Är jättenöjd med stämpeln, det känns jättekul att kunna piffa kartongerna lite. Vi kommer ju att sälja ägg om vi får några över.



En bild från förra året på Melker. Han är lika fin i år!



T gillar att plocka blommor!



Barnen vid Gammelgården tidigare idag. P som varit på golfbanan hela veckan är solbränd som 17.



Sommar!


Ha en fin dag, och tack för att ni kikar in hos mig!

Kram
a

Inga kommentarer: