fredag 23 juni 2017

Hej!

Så var det dags för midsommar igen. Här i Dalarna är det ju lite extra mysigt tycker jag. När jag och L var i Leksand i lördags så hissade de majstången mitt på Norsgatan fast det var en vecka för tidigt. Jag hade nästan glömt att i byarna kring Leksand så firas midsommar varje helg i flera veckor. Så mysigt! Heja Dalom!



Jag passade på att köpa massor av jordgubbar idag när jag var och handlade. Älskar de man köper i pappkartonger! Mer sånt, tack!



Jordgubbar, grädde och socker till frukost.



Flickorna var så fina idag i solgula klänningar och blomsterkransar i håret!


Herr Hund på språngmarsch i trädgården. I framkanten ser ni den lilla rabatten jag anlade i fjol. Snart är smultronen mogna. Jag har kommit in i en riktig trädgårdsperiod och slukar allt jag kommer över. Tre träd ska inhandlas, och även ett gäng andra växter. Snöbollebuske bland annat. Till höger skymtar pionerna som jag tycker så mycket om. Jag har köpt fler, men har inte hunnit plantera dem än, då de ska sitta tillsammans med hönshuset - och det ska byta plats. Bäst att lugna sig tills allt är klart.



Pioner. Som sagt. Bästa blomman!

Ha en fin dag allihop!

Kram
a

Inga kommentarer: