lördag 13 maj 2017

PRIMA BALLERINA


 Hej!

Idag är det tjejigt värre hemma hos oss. Balettskor, tyllkjolar, sidenband, knutar i håret, locktänger, rosa rosor osv.

- Det är dansuppvisningshelg -

P är dessutom bortrest och har kul med kusinerna, så vi passar på att frossa loss i tjejgrejer.




Thildas grupp har (äntligen!!) fått tyllkjolar. Stilrent och klassiskt! Det här har jag väntat på sedan hon var 3 år och började dansa :-)



Lånade med mig kjolen hem när vi var hemma och pausade mellan genrep och föreställning. De dansar inte i tåskor på uppvisningen (men använder dem varje vecka på lektionerna) men jag var tvungen att ta fram dem när vi skulle ta bilder. Så himla fint!



Måste nog sy en tyllkjol till lillasyster också. Superfint ju!!



Tyll och siden. Fantastisk kombo!



Har köpt varsin rosa ros till dem. Hittade så söta fjädrar som jag stack i. Som sagt - tjejigt värre!



På tåspetsarna! Är klart impad över att hon fixar det. T säger att det inte gör ont, men jag vet inte jag...



Nu är det dags för hämtning! Vi har köpt biljetter till morgondagens föreställning, så vi får lugna oss till dess innan vi får se dem in action!

Ha en fin lördag allihop!

Kram
a

Inga kommentarer: