söndag 28 maj 2017

Mors dag, brunch och hönor

Hej på er!

Jahapp, det var den helgen.
Tiden går fort när man hittar på stölleprov!

Idag är det ju som bekant Mors dag. Vi passade på att bjuda mina föräldrar på brunch i morse. Riktigt lyckat blev det, fint väder och mycket gott småplock. Jag drog ihop ett gäng våfflor också för att lyxa till det lite extra. Sån
t gör vi sällan på helgerna, trots att vi försöker göra frukostarna lite roligare just på lördag och söndag.


Nybakat bröd, nutella och hemgjord granola



Croissanter , amerikanska blåbär, vattenmelon, marmelad och vindruvor



Mums!


Skinka, bacon, jordgubbar och - som pricken över i - helt färska ägg!



Hjärtat gör fortfarande ett litet skutt när jag går ut för att hälsa på i hönshuset och det ligger ett litet ägg någonstans



En ny vattenkanna till mamma från mig och min syster


En Lungo fick det bli, otroligt söt och praktisk modell

Inte bara vattenkannor är söta och praktiska. Blir mer och mer förtjust i våra runda bollar som knatar runt i trädgården!



Som om de har en pion i rumpan, sa Thilda. Precis så ser de ut tycker jag! Världens bästa liknelse!



Dvärgkochin är rasen för dessa skönheter



Nästan hjärtformade kroppar. Passar ju mig förstås :-)



Tuppen är fin han också. Hoppas bara att han slutar vara så ruskigt morgonpigg! Han ligger inte bra till på morgonkvisten...!!


Dags att sätta fart här!

Ha en fin kväll!

Kram
a

Inga kommentarer: