onsdag 18 januari 2017

Nu är glada julen slut, slut slut!

Hej och god fortsättning!

Hoppas att ni alla haft en fin jul och nyårshelg. Nu är ju vardagen, som bekant, här igen och julen är bortstädad sedan (ganska) länge. Jag har haft trassel med datorn och ligger hopplöst efter när det gäller bilder, men jag tänkte i alla fall bjuda på lite julbilder - även om det är i senaste laget - medan jag jobbar för att komma ikapp. Den som är trött på julen kan ju sluta läsa här :-)


Enda gången jag tycker riktigt mycket om rött är i juletid. Det är inte alls "min" färg annars, men i november-december är det det bästa jag vet!



Mamma sydde en så fin ren som vi sedan fäste i en krans. Tog nyss ner den, och saknar den redan och ser fram emot att sätta upp den igen (men säg inget till M som ju är en sommarälskare av rang)




Liten tomteflicka!



Jul i vardagsrummet. Vi frågade barnen om vi skulle klä granen tidigare detta år, för det är ju lite mysigt. Men nej, de ville klä den kvällen innan preciiiis som vanligt. Och så blev det!



På julaftons förmiddag samlades vi en stund hos oss för lite glögg och fika. Mycket trevligt!



Årets julgran, den knubbigaste vi någonsin haft tror jag! Och paketpapper i silver som synes. I och med att vår gran är en orgie av julgransprydnader - nya, gamla, hemgjorda och inköpta på diverse resor så tycker jag att det var fint med lite neutrala paket. Det blir en favorit i repris på den biten även nästa år, det har jag redan bestämt :-)


Skjuts in i ugnen!


Ha en fin dag!

Kram
a

Inga kommentarer: