måndag 30 januari 2017

Fotoalbum

Varje år i januari så fixar jag med barnens fotoalbum.
Beställer foton, sorterar i högar, och försöker hitta den kronologiska ordningen. Sedan har jag gjort det lätt för mig och köpt kvadratiska album med fyra fickor per uppslag där jag sedan petar in bilder och skriver sedan en liten kommentar om var vi är och vilka som är med, eller liknande.

I Linnahs rum har det nu hunnit samla sig nio album! Eller nio "sagan om mig själv" som hon sa när hon var liten. För det är ju nästan så det är med de här albumen, att de blir en dagbok i fotoform. Jag fotar ju inte precis varje dag, och framkallar förstås inte allt, men ni är med på tanken :-)




Det senaste albumet fick ett ljusgrönt omslag med små blommor på. Gillart! Omslagen kan jag tyvärr inte ta åt mig beröm för, det är min snälla mamma som fixar!



I bakgrunden skymtar hennes garderob. Det var länge sedan jag visade bilder från hennes rum, det har inte hänt så mycket, men det kanske är dags för lite bilder därifrån?



Alla nio albumen. Thilda och Philip har också album, men deras har olika storlekar för när jag började köpa album så fanns det olika och sedan utgick plötsligt den ena storleken. Snopet!



De flesta tygerna kommer från serien Tilda som Tone Finnanger har gjort. Tycker fortfarande om dem efter alla dessa år (och det är ju tur, för det här är inget man gör om i brådrasket precis)


Hur kunde hon bli så stor så fort? Börjar ettan i höst, det är ju inte klokt ju :-)

Vet inte vad jag har lyckats få för inställning på kameran, måste göra en fabriksinställning tror jag.

Ha en fin dag, och tack för att ni kikar in hos mig!

Kram
a

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men åå så duktig du är och vilken himla bra idé!!

Hade ju varit kul att göra till mina egna barn. Men sonen fyller 8 i sommar så det kanske blir mycket att gå tillbaka så långt. :)

Vill gärna se bilder från hennes rum!
Ha en fin kväll!

Annas hjärtan sa...

Tack snälla! Och som sagt, det som är pricken över i med just dessa är ju det personliga omslaget. Och där kan jag tyvärr inte ta åt mig cred ;-) Ha en bra dag, hälsningar Anna