onsdag 5 oktober 2016

Kanelbullens dag

Halloj!

Å, vilket härligt höstväder! Solsken, färgsprakande löv på träden och frasiga gula löv på backen. Den här hösten har verkligen varit fantastisk än så länge!

Igår bestämde jag mig för att sätta en bulldeg. Vi bakar i princip aldrig hemma hos oss, möjligen muffins eller annat "lätt" men väldigt sällan bullar och annat man måste stoppa fingrarna i. Jag tål ju inte gluten, och jag har liksom aldrig riktigt blivit vän med det glutenfria mjölet... Men en gång om året vill jag gärna baka bullar, och igår var det alltså dags! Till saken hör också att mina barn inte är några fikafantaster, de vill gärna baka - men att äta upp godsakerna sedan? Nej, tack. Ibland undrar jag om vi är släkt överhuvudtaget ;-)

Hur som helst, igår gjorde vi två plåtar med vaniljbullar och en med kanel. Den sistnämnda var klar precis när vi ätit upp maten, och jag såg fram emot en liten fikastund med nybakad varm bulle. Det var solklart att det bara var jag som brydde mig om denna viktiga dag som tillägnats kanelbullen då jag fick truga mina tre små hjärtan till att smaka åtminstone en liten bit. Nåväl. Nästa år funderar jag på att skippa baket och bjuda ut dem på ett fik, som sagt, jag är inte riktigt sams med det där glutenfria... (men precis när det kommer ur ugnen är det ju helt ok faktiskt!)


Dags att ta tag i dagen!

Må så gott, kram från mig!

SparaSpara

Inga kommentarer: