torsdag 21 maj 2015

Fruktigt


Jag skulle gärna vilja att mina barn åt lite mer frukt och grönt. Tyvärr så är kosten ganska ensidig, inte bara när det gäller den biten. Om min P fick bestämma så skulle vi variera vår meny mellan köttbullar och makaroner, tacos och lasagne. Och sen börja om igen, ungefär. När det gäller frukt kan han tänka sig att äta EN sort, äpplen av märket pink lady. Tjejerna är något mer äventyrslystna och kan tänka sig honungsmelon och ytterligare några saker (dock inte samma, den ena äter mango medan den andre flyr för livet vid blotta åsynen, samma sak med banan och andra "exotiska" frukter) Så idag gjorde jag ett test. Gjorde mig till allt jag kunde och snodde ihop dessa tjusiga fruktspett. Fjärilar, hjärtan, stjärnor och blommor. Himla tilltalande enligt mig. Ingen höjdare enligt barnen. Men jag tänkte försöka och försöka igen, för det är ju faktiskt himla bra med just frukt och grönt. Hur gör ni därhemma?




Mums! Frukt kanske är godis ändå?

Kram
a

Inga kommentarer: