söndag 7 juli 2013

Gör vardagen lite roligare!

Jajjemän. Nu är jag med strykbräda. Det blev en gammal, till slut. Så min gamla rangliga kompis i metall har fått gå till de sälla jaktmarkerna. Köpte en halvpimpad, i furu men med nytt tyg. M fick pilla bort allt tyg som de satt fast med spik. Jag har målat, och mamma hjälpte mig sy ett nytt överdrag. Tadaa! Vad tycks? Jag invigde den inatt (japp) och jag måste säga att det åtminstone underlättade litegrann :-)


Mycket vit färg krävdes! Men fint blev det, tycker jag!



Tyget är så himla mysigt. Har köpt så det räcker till örngott också, så tjejerna ska få ett varsitt.




Himla härligt väder idag! Trots att vi var uppe så sent här hemma så var vi uppe i skaplig tid och åt frukost ute. Barnen däremot sover än. Gillart!

P&K!

A

Inga kommentarer: