fredag 17 augusti 2012

Riktigt irriterad...

...är jag nu på nätbutikerna Nordljus och Broarne. Till den sistnämnda butiken mailade jag och frågade över jättesöta burkar från skater, en hel vecka tog det att få svar, och när svaret till slut kom var burkarna slut. Dåligt tycker jag. Jag mailade i somras och frågade om man kunde få komma förbi och hämta för att slippa frakten då jag ändå hade vägarna förbi Sala, men nej.



Det var inte just dessa burkar,men liknande. Inga burkar för mig då, suck. Någon som vet om märket Skater finns någon annan stans?


Beställde, och betalade, örngott från Beach house via Nordljus. Väntade ivrigt på posten en hel vecka, mailade till slut för att höra om något blivit fel. Ja, örngotten var slut fick jag till svar. Trots att det gick utmärkt att beställa 4 st. Ok om ett varit slut, men fyra? Och att det tog en hel vecka att höra av sig. Riktigt urdåligt!!!!!
Vad har ni andra för erfarenhet av nätbutiker? Jag, som brukar vara jättenöjd, är nu både irriterad och besviken på dessa två. Synd, för de har fint sortiment. Och konkurrensen mellan nätbutikerna är ju knivskarp, så frågan är om det går så bra för dem att man inte är intresserad av nöjda kunder?
/A

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Håller med dig angående nätföretagen.Har beställt många ggr & fått varor i så dåligt skick bla,då hundrar man hur dom har mage att skicka det överhuvudtaget...Vill dom inte ha nöjda kunder??? handlar ALDRIG mer på Gårdsromantik,Hjortgården i alla fall...Mvh Anna

Anonym sa...

HI ANNA Skater are a Japanese company that specialise in Bento boxes. (lunch boxes) Try googling Skater, bento box, eller bento låda or send an email to them and ask who else they supply in Sweden
Tiff

Lovilin sa...

Hej!
ja visst är det tråkigt! Jag kan hålla med om Gårdsromantik Hjortgården, dom kommer jag aldrig mer beställa från. Köpte 6 st hissgardinerdärifrån som var så sneda så det var pinsamt. Skillde så mycket som 10 cm på bredden om man jämförde måttet längst upp sen mätte några decimeter ner. Såg inte klokt u, men det tyckte dom att man fick räkna med... Efter flera månaders mail kontakt då jag bett om att istället få kontaktuppgifter till leverantören så gick dom med på ett byte så fick jag själv betala returfrakten samt frakten för de nya gardinerna.
Nej, konstigt nog så verkar många nätföretag inte så måna om att behålla sina kunder.

Hoppas du hittar dom i nån annan butik!
kram

Annas hjärtan sa...

"Skönt" att höra att fler är missnöjda, jag blev så otroligt besviken häromdagen. Framför allt hos Nordljus där det är uppenbart att alla fyra inte alls kan ha varit slut när jag beställde, jag skrev tillbaka att jag kände mig jättemissnöjd men har inte fått något svar på det = ännu sämre!

Trist med hjortgården, bra att få sig en varning, jag tänkte faktiskt göra en beställning därifrån men låter bli nu. Fy vad trist med gardinerna, vilken urusel kundservice att låta dig betala returfrakt och ny frakt när det uppenbart var fel på produkten! Tummen ner!

Blir det dans för stora L i höst förresten? Kram!

Lovilin sa...

Ja, jag har anmält till baletten i år då det var det hon ville prova i år. Anmälde tidigare i veckan men har ännu inte hört om vi fått plats. Ska Thilda gå?
Kram

Annas hjärtan sa...

Oo, just jäklar, man skulle anmäla innan? Det har jag glömt!! Måste göra det. Har slagit rekord i att vara disträ denna vecka...!! Hon velar mellan massa olika, men vi har sagt att vi ska gå på provgångerna så får hon känna sen, det står mellan balett, barndans, märkesgrupp simning, gymnastik, piano och blockflöjt, vi får se vad det blir - det får gärna bli två eller tre saker men inte fler! Får se om vi ses då! Kram!