tisdag 13 december 2011

Spetsigt

När vi var på Leksands julmarknad för ett par veckor sedan hittade jag en så söt kruka i vitmålat trä och med en pålimmad spets. Fastnade direkt och högg en!

Först visste jag inte var jag skulle ha den, bara att jag ville ha den, men till slut satte jag i min gran som jag haft ett par år, och tyckte det blev bra!

Har varit på lussefirande på barnens dagis. Precis som jag misstänkte så skulle P inte vara med, först blev det för varmt för honom när de hade samling inomhus (och det förstår jag! Han hade vanliga kläder, fleecekläder, overall och sedan tomtekläder i fleece utanpå) och sen skulle han bara vara med morfar, så de två kröp ihop längst bak, så han var ändå med på ett hörn kan man säga ;-)
Tjejerna skuttade glatt i sina lucialinnen och Thilda sjöng så det dånade. Det gick jättebra även med Linnah, hon var superduktig för att vara så liten tycker jag! Som en liten michelingubbe var hon, så söt!!

Nu kvällbad och sen sova, alla är trötta nu känns det som!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: