torsdag 8 december 2011

Så enkelt...

...som möjligt är nästan det bästa! Förra året hittade jag inte mina grankransar och det kändes allt lite snopet och tomt i vardagsrummet utan dem. I höstas, när jag röjde bland barnens urvuxna kläder hittade jag dem i en korg på vinden. Hmmmm. Hur som helst, några grankransar och lite hyacinter och voilá - julkänsla!

Grisen är en XL-variant från Maileg som inte får plats hos någon av barnen så den står där året runt. Den rycker in som extra kudde vid behov.



Golven här hemma är en sån där sak som vi vill åtgärda. Ser inte så tokigt ut just här kanske, men det är sprucket och fult på andra ställen. Är lätt less på färgen också, bok! Det var väldigt inne när vi byggde 2001 men känns...sådär idag. Men å andra sidan så har vi tre små barn och en stor hund och på sätt och vis är det skönt att de kan busa utan att det är hela världen.
Vad skulle du byta hos dig om du fick chansen? Min topp 3 just nu är nog just golven, badrummet nere som jag gärna skulle kakla om så det blev helvitt, bänkskivan i köket (otroligt praktisk med underlimmad diskbänk, men färgmässigt inget jag skulle välja idag) och så gärna väggarna i kök/hall/vardagsrum/allrum (samma nyans) som faktiskt är HELT ok och kommer längst ner på listan men som gärna fick bli vita. Och en kakelugn också för 17! Ojdå, jag har passerat tre för länge sen märker jag :-)


Å hjälp vad klockan är mycket, idag är det mycket som ska fixas minsann!

Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Samma här golven men dom skulle behövas slipas upp, vi har hus från 30 talet så det finns trägolv nästan överallt.
sen ny bänkskiva, panel på huset sen hm, är nog det mesta renoverat i lantligt lite sekelstil.
vi har vitmålade väggar i nästan hela huset det kan jag verkligen tipsa om.
Kram

Stina sa...

Underbart fin bild.:-) Stina

Annas hjärtan sa...

Anonym: Vad mysigt det låter med riktiga trägolv! Ingen bokparkett så långt ögat kan nå ;-) Vitmålade väggar ska det bli här hemma också förr eller senare :-) Stina: Tusen tack, vad glad jag blir! Kram!