onsdag 28 december 2011

Nu är glada julen slut slut slut!


Jag kikar in hos er andra som bloggar och ser att det inte bara är jag som vill plocka bort det röda, nu snart. Hur kommer det sig, att trots att det är så mysigt så man nästan vill spricka i slutet av november så känns det överblommat och dammigt. Trots det har jag spanat in mig på några julsaker som jag nog ska köpa nu på halva priset. Och apropå halva priset, igår gjorde jag fynd jädraranåda! Tycker jag själv i alla fall. Jackor till barnen som jag spanat och drömt om länge. Vips så var det 40% och sedan ta 3 betala för 2. Har man tre barn så passar just det erbjudandet väldigt bra! Mycket nöjd!! Likaså urmysiga morgonrockar på samma erbjudande och vita virkade midsommarklänningar till tjejerna och en jättefin Emil-skjorta till Philip. En fin pyjamas till P blev det också, en klassisk variant som kändes lite amerikansk. Mycket mycket roligare än spiderman och sånt där annat som finns på pojkavdelningen
Det här insynsskyddet fyndade jag hos Irmas uthus nyss. Det bara stod där och väntade på mig! Jag tror jag såg det i en annan butik för omkring två år sedan,  men det blev aldrig av att jag köpte något. Så himla himla nöjd! Tre hjärtan...det liksom bara skrek Anna!

Snart drar det ihop sig mot nyår. Och snälla, snälla alla som läser här. Lova att ni inte smäller några fyrverkerier varken före eller efter nyårsafton!! För på "rätt" dag kan man liksom vara förberedd, hålla sig borta. Vi har nyss kommit på att vi har ett ställe i närheten som är ljudisolerat där vi kan vara med vovven. Hurra! För det är verkligen plågsamt att se sin hund vilja krypa ur skinnet och bara skaka av rädsla, vissa gånger är man rädd att han ska stryka med på riktigt. I många många år satt vi i bilen flera timmar på nyårsafton och valborg. Nu har barnen blivit så stora att de också vill fira nyår, även om vi aldrig någonsin kommer att köpa och smälla raketer själva, men de vill inte sitta i en bil hela kvällen i alla fall. Därför är det här stället jättebra, det finns tv, dator, toalett och annan lyx man inte har i en bil. Perfekt! Men där kan vi förstås inte vara flera dagar, så om folk kunde nöja sig med att smälla smällare just den dagen så skulle det verkligen underlätta. Som det är nu kan vi inte lämna Melker ensam en minut, man kan inte åka och handla och inte lämna barnen på dagis för man vet aldrig när det smäller nästa gång. Tänk på det!

Hur känner ni andra det, angående fyrverkerier?

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: