lördag 10 september 2011

Grisar, kaniner och vimplar

Här kommer lite bilder från Thildas rum. Fick ett ryck häromdagen och tog ner de "gamla" vimplarna i rosarutigt, grönprickigt mm och bytte ut dem mot lite nya från Vår lilla butik!



Fina bokstavstavlan som barnens farmor broderat. Grisen är en liten ljusstake från Maileg som jag målat om i en ljusare nyans. Den ser nästan vit ut på bilden men i verkligheten ser man att den är ljusrosa. Den påminner om hennes favoritgosedjur, Bamsen, som är med i ur och skur.


Den här grisen köpte jag på söta Floralin & Junior i Stockholm för många många år sedan. Gillar den fortfarande!


Söta småfötterna som goa U hjälpt mig med!


Fina Tildakaninen, gjord av mormor!


Nya vimplarna som går i blommigt, ljusrosaprickigt och vitt.


...och så avslutningsvis - nya favoritlampan!

Idag har jag, T och P varit på Friskisgympa, premiär för P idag! Jag och T har gått sedan länge. Sedan kastade vi oss i bilen och åkte till Säter och hälsade på hos Mig & Alice. Mycket fint fanns det, men jag känner mig nästan lite mättad just nu, var ska man göra av allt? Fler som känner igen sig? Om man ska få plats med något nytt måste man ju till slut ta bort något också.

Kan tillägga att vi åkte direkt från gympan till Säter för att spara lite tid, åker man hem och visar sig för lillasyster blir det livat när man åker igen och Linnah + Mig & Alice = mardröm. Så vi klafsade in i affären i mjukisbrallor och huvtröjor. Mötte M som äger butiken i dörröppningen och passade på att ursäkta klädseln till henne och hennes väninna och örnade sedan vidare för att ingen skulle få en närmare titt. Fick sedan höra att det var självaste Spets & Snor Helena som jag inte kände igen i all hast. Jag och hennes man jobbade tillsammans en gång i tiden btw! Ja det var bara en liten parentes. Typiskt bara att man ska möta folk när man är sitt absolut fulaste jag :-)

Sedan har vi i alla fall promenixat och jag har sprutmålat alla dockskåpsmöbler igen. Puh vilket jobb det var fast det var så smått, nästan lika mycket jobb som med stora möbler! Visar er imorgon!

Pussåkramheladan!
 

Inga kommentarer: