lördag 24 september 2011

Beslutsvånda!

I och med den sålda sänggaveln så försvann även våra läslampor. Först tänkte jag köpa en vit, hög träfot med skärm. Lånade hem en från den lokala lampaffären, men blev inte hundra procent nöjd. Även om jag just nu inte läser speciellt mycket, så är det ändå bökigt att inte kunna rikta ljuset och man blir lite bländad när man ligger ner. However, jag har i alla fall fotat fyra tänkbara lampor, och behöver lite synpunkter!




Till vänster: Hemlånad lampfot, och Thildas skärm. Hemtrevligt intryck om jag får säga det själv, men som sagt så kan man inte rikta ljuset. Till höger: Lampan jag i vanliga fall har vid skrivbordet nere. En smula klumpig, men "ellerst ok" som man säger i Norge, möjligen en nackdel att den är av metall = "skärmen" kan bli varm. Svart sladd, ingen favorit. Relativt billig och jag har ju redan en, kan kanske ordna någon annan lampa till skrivbordet? Synd att IKEA ligger långt bort bara! Har fotograferat i morgonljus, därav ljusskillnaden mot bilderna nedan :-)

Till vänster: Hemlånad lampa från Watt & Weke. Skitsnygg i mitt tycke, men på tok för dyr egentligen. Bökig tygskärm som kommer bli svår att hitta en ersättare till när den dagen kommer samt lite tung, och en klumpig fot som tar mycket plats. Genomskinlig sladd - snyggt! Till höger: Även denna lampa är hemlånad. Himla smidigt faktiskt att kunna låna hem och prova! Tack för det Ljuspunkten på Kupolen! (eller vad den nu heter nuförtiden) Lite klumpig och tung fot. Svart sladd, don't like! Metall igen då, kanske är dumt för små barnahänder? Eller så bränner man sig bara en gång...?

Watt & Wekelampan igen fast på andra sidan av sängen. Ja, det var ungefär det som fanns det. Snälla, tyck till!

Pussåkramheladan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Svårt alla är jätte fina
men tror den längst ner till höger
passade bäst såg inte så klumpig ut och väldigt smidig och lätt.

Anonym sa...

Oj Vad svårt! Helvita är ju aldrig fel men ibland är det skönt att ha något "tuffare" och då var ju den dyra väldigt fin. Men du har såå fint att jag faktiskt tror du känner detta ganska bra själv när det är rätt. (det blir alltid annat att se i verkligheten så vi kanske "lurar" in dig på fel spår ;-) // hej från Pernilla

Annas hjärtan sa...

Hej och tack för era synpunkter, jag tackar så mycket för hjälpen! Har fortfarande inte bestämt mig, jag brukar inte vara velig av mig utan veta vad jag vill...ska grubbla lite inatt och se om jag kommer fram till något :-) Kram!

Marits vita skrin sa...

Hej anna.
Sorry jag är sen att svara såg jag ju nu. Min favorit av dom du visar är längst ner till höger.
Tycker du är söt som ogillar svarta sladdar. Bara du som tänker på det. Sladden hamnar ju bakom sängbordet...

Du vill inte ha en som där snygg dragspelslampa på väggen då. Dom finns ju i vitt oxå. Såg en fån i en av leilas tidningar i i vitt förut. Housedoctor? Ilva?

Kram kram