lördag 16 juli 2011

♥ Sweets ♥ 
Godkväll! Är uppe och betar av några tråkmoment medan barnen sover. Jajjemän, till och med storflickan har somnat tro det eller ej! Nu har jag strukit tvätten, sen ska jag försöka ge mig på kaklet uppe i badrummet med lite svinto, det är det enda som biter mot kalkavlagringarna, eller har ni några hemliga knep att dela med er av?



Idag har vi firat min svärmor som snart fyller år. Trots att hon inte är någon älskare av sötsaker så fick hon bara just sånt, det slog mig sen. Men det kändes liksom lite trist att ge bort tomma burkar och som sagt, jag hann inte baka! Så det fick bli mumsmums i den ena...


...och gelehallon i den andra. Ser den framför mig till jul med polkagrisar i. Supersöt om jag får säga det själv och det tyckte svärmor också som tur var :-)



Mumsmums, den randiga sorten fick det bli.



På den stora burken till vänster står det Cookies, Flour, Sugar. Nu är hon en plastfantast så hon har redan burkar för socker och mjöl, men kakor kanske kan funka även om man måste fylla upp den med ganska många om det ska se något ut för världen...



Även baksidan var snygg tycker jag!

Nej nu ska jag lurpassa på tvättmaskinen som snart är klar. Idag har jag färgat med textilfärg och det hör ju inte till vanligheterna precis, men jag provade att färga en solhatt till Linnah som var så fult grisskär och en morgonrock och tofflor till en mjukiskanin. Spännande att se om det ser vettigt ut eller om det blir flammigt och fult sådär som det kan bli om man färgar själv. Såg att nyansen inte blev optimal, men det är ju hopplöst att gissa sig fram till. Jag ville ha ljusrosa åt tuggummihållet, hellre ett sting av blått än ett av gult så det går åt aprikos. Visserligen blev det bättre, men inte så ljusrosa som jag hoppats. Menmen, nu ska jag gå och spana in det slutgiltiga resultatet. Godnatt på er!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: