lördag 9 juli 2011

God morgon!

Idag visar jag lite utebilder, med betoning på lite då. Igår fick jag för mig att vi absolut skulle ha lite lyktor när vi skulle sitta ute och grilla, och plötsligt börjar idéerna mala. Vet att jag sett flera fina, men var??
Kastade mig iväg till blomsteraffären här i stan där jag ibland fyndar. Jodå, där var de, vita lite flätade i rotting. Men bara två, och dessutom inte kompletta, själva glaslyktan saknades. Skit också! Letade vidare men hittade ingen wowupplevelse. Egentligen hade jag gärna köpt i metall, några inte allt för stora. Lilltjejen som har för vana att dansa på bordet vill gärna slänga saker i backen och man kan ju hålla sig för skratt om det blir glassplitter över hela uteplatsen.



Det slutade med att jag kom hem med den här modellen istället, visserligen med innerlykta av glas men ganska tunga så jag hoppas hon är barmhärtig, borddanserskan. Fyndade dem för en 50-lapp styck, visserligen var de bruna men det fixade jag och min nya bästis sprayburken medan M fixade med köttet. Supersmidigt och torrt på 3 minuter. Färgen alltså :-) Jag hittade liknande lyktor fast runda i en annan inredningsaffär här i stan, och de kostade kring 200:- styck, så jag tycker att jag fyndade lite när jag köpte tre för en lägre summa.



Köpte en liten kruka när vi var i Tällberg på midsommardagen, den hade en målad ruta av griffeltavelfärg och i brist på fantasi så fick det bli tre hjärtan på den.



Det här är väl jag i ett nötskal? Tre hjärtan och tre kryss :-) Knökade i lite brudslöja som jag hittade till sist, men den var i högsta laget så jag har fått klippa ner den lite.

Idag tänkte vi ta en sväng till Bäsna, än så länge skiner solen. Och då gäller det ju att passa på!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: