fredag 29 juli 2011

Favvomat!

Jag och barnen diggar våfflor! Det går fort och lätt (förutom att göra rent järnet efteråt då...) och är supergott! M däremot, han föredrar sallad eller nåt annat hälsosamt. Född nyttig, typ. Där har man lite att lära :-)



Har köpt nya underlägg till köket, är supernöjd! Kommer säkert gnälla sen när de blir smutsiga men de går ju att maskintvätta och behöver inte strykas så det ska inte vara någon pina.


Vågig kant. Me like!


Bon apetit!

Idag har vi haft mycket att fira - 10 år sedan vi flyttade in i vårt hus, förlovnings och bröllopsdag (den sistnämnda sjuårig) och barnens dopdagar förstås! Det är faktiskt första gången sedan vi gifte oss som vi var i Sverige, så det var en lite ny tradition. Sju mörkröda rosor fick jag i morse, sedan letade jag faktiskt fram min bröllopsklänning (en helt vanlig men rätt söt klänning i linne med små pärlor vid halsen - jag kom i den - efter tre barn! Tjoho!) Efter det så styrde hela familjen kosan till Tällberg där vi lunchade (våfflor!) och strosade runt lite. Hann med en och en annan inredningsbutik, och sedan tog barnen lite improviserade dopp i Siljan. Vi hade inga badkläder eller handdukar med, men det gick bra ändå. Sedan avslutade vi med Lantliv i Leksand och Små Glädjen i Insjön och lite fika. Mumma för mamma och resten av familjen med för den delen! En riktigt lyckad dag! Älskar dig, min bästa Thias! 
Efter det vankades grillning hos M's föräldrar + syster med familj som är på visit. Apropå visit - igår hade jag besök av en gammal klasskompis från min tid i Värmland. Vi har inte setts på 23 år (hur går den ekvationen ihop? Jag som nyss fyllt 20??) så vi var beredda på att det kunde bli lite stelt, men det gick hur bra som helst och var supertrevligt! Nu får det inte dröja lika länge tills nästa gång, eller hur Kristin??

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: