söndag 9 januari 2011

Frågor! Vad skoj att ni har börjat skriva frågor till mig, ber om ursäkt för att jag varit seg att svara. Ibland får man mycket gjort, och ibland inte liksom. Fast nu ikväll (natt?) har jag slagit på turbon och målat en liten byrå/adventskalender som barnen ska få nästa jul. Dreglade över den vid första advent men tyckte att den var för dyr, dessutom ville jag måla om den och det innebar även att texta om siffror på 24 stycken lådor. Men, inredningsnörd som man är, så har jag drömt om den på nätterna, så nu bestämde jag mig för att slå till när butiken hade lite rea efter jul. Alltid gör det nån krona. Så nu är den ommålad och färdigtextad, är jättenöjd med resultatet! Inte så att jag längtar efter advent igen alltså, för nu vill jag ha vår. Men det ska ändå bli jättemysigt att ta fram den! Vi har aldrig haft nån sån där kalender med småpaket för barnen för det har känts som att man lägger ut flera hundra på skräp. Men nu har jag bestämt att de får öppna var tredje dag. Nån liten bil och lite hårspännen och sånt går väl alltid åt? Vad mer kan man lägga i? Philip tycker inte om godis och Linnah är för liten. Thilda kan väl få nån klubba kanske...men mer? Ja jag har ju ett tag på mig att grunna, och ni som vill får gärna tipsa! Madeleine har skrivit och frågat om lampan i Linnahs rum, den köpte jag på en interiörbutik i Valbo (Gävle) förra hösten. Har inte sett den någon annanstans varken före eller efter, och jag är osäker på om butiken finns kvar. Antingen var det Smaksak eller Divas boning. Ring och kolla vettja! Erica har hört av sig och frågat om "The prince/ss sleeps here-tavlorna" som barnen har över sina sängar. Jag köpte den ena på en butik som tyvärr inte finns kvar längre på Kupolen. Undrar om det inte var Miljögården som hade dem. När jag fick fler barn köpte jag dem på art.com Eftersom jag inte visste om Linnah var en pojk eller flicka så köpte jag både prince och princess men fick som bekant bara användning för den rosa, så Erica ska köpa den blå av mig. Kul! Nej nu ska jag sova tror jag minsann. Pussåkramheladan och hela natten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Undrar om du vill dela med dig av några tips på hur man skriver snyggt på möbler, tavlor mm? Tycker din blogg är rolig att läsa och skönt att dina barn mår bättre nu!

MVH Tindra