söndag 29 augusti 2010

Min glada kille! Såhär såg han ut igår morse, min Philip. Glad och nöjd. Sedan blev det ändring på det, jädraranåda. Bar honom gallskrikandes från Lindex i stan till parkeringen vid systembolaget. Svettigt! Och innan dess hade han inte visat sig från sin bästa sida om vi säger så. Det är rart med barn! :-)
I bakgrunden syns hans nya lapptäckeshund som är klar så när som på ögonen, därför kommer ingen helhetsbild. Ingen höjdarbild kanske, men det här är en tass ;-) Fina färger tycker mor i huset! Igår kväll fick det bli en tur till akuten, min man skulle borra hål i hårspännen (!) till mig och borren gick av och han borrade sig rakt genom tummen. Aj!! Tack och lov så var det tur i oturen och det räckte med att tvätta rent, ta en stelkrampsspruta och plåstra om. Jag antar att läkaren skrattade lite när han gick, för han hade berättat precis hur det gick till. Borra i hårspännen liksom. Haha. Mitt fel. Sorry! Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Ja ibland kan ens barn verkligen testa ens tålamod. Låter nästan som min händiga man hi,hi. Hoppas han inte har allt för ont. Nilla

www.ulltussen.blogg.se sa...

Vilken härlig lapptäckshund det sur ut att bli!!! Fina bilder på Philip. Jag som trodde att det kanske var en "Martin-timell-skada" din man råkat ut för och så var det hårspännen :) men funkar det inte med superlim istället för borrade hål då? Sånt attack-lim brukar vara väldigt bra, men använd handskar(annars limmar man alltid ihop fingrarna(och då får man i värsta fall ta fram skalpellen), jag använder sånt ofta på jobbet). Kram!