måndag 5 april 2010

Puss eller pisk? Här kommer lite påskbilder från oss! Påsk är väl inte min favorithögtid varken med pynt eller mat, men godiset kan man ju möjligen leva med ;-) I en del tidningar finns en spalt där kändisar får välja vem de vill pussa och piska i påsk. Vem vill ni hissa och dissa? Själv pussar jag min familj och piskar bort snön! Nu vill vi ha vår!! Barnen har fått klä ett ris som står ute på vår altan.
För några år sedan fick jag det här fina ägget av min syster. Tycker så mycket om det - och henne med förstås :-)
En påsktupp...
...och en hönapöna. De är målade av Lena på Lokgården
En annan höna Barnens söta påskägg. Thilda på väg till blåkulla, eller var det påskmiddag hos farmor och farfar? Philip var inte så sugen på att vara med på kort tyvärr... Linnahskruttan har en klänning och ett litet huckle med spetsar som mormor gjort.
En skrothöna och en kyckling. Glad påsk! Pussåkramheladan!

1 kommentar:

Lovilin sa...

Vilka fina påskbilder!
Kram